Ako vnímate kontrolnú činnosť Inšpektorátu SOI za prvých päť mesiacov tohto roka a na čo sa sústredíte počas letnej turistickej sezóny?
V podnikateľskej sfére, to znamená u predajcov a poskytovateľov služieb, došlo k výraznému posunu v dodržiavaní zákona na ochranu spotrebiteľa, čo je veľmi pozitívny trend. Domnievam sa, že sa „vyčistilo“ a ešte sa „čistí“ podnikateľské prostredie, to znamená množstvo tých nepoctivých, nervóznych, ktorým spotrebiteľ vadí, a konkurencie neschopných, už odpadlo, nepodnikajú. Ďalší moment je vo vhodnom konkurenčnom prostredí, ktoré by malo podnecovať a motivovať smerom k vyššej kvalite. V neposlednom rade je to uvedomenie si, že ako budúci členovia Európskej únie by sme s permanentnou nečestnosťou a nekvalitou jednoducho neuspeli. Pokiaľ ide o letnú turistickú sezónu, samozrejme, nezanedbáme túto oblasť. Kategorizáciu ubytovacích zariadení, ako aj podmienky podnikania cestovných kancelárií a agentúr, upravujú nové zákony z roku 2001 aproximované na podmienky EÚ. Počas vlaňajšej sezóny sme zaznamenali nedostatky najmä v oblasti nedostatočného povinného vybavenia izieb, hygienických zariadení, ale aj v oblasti nesprávneho zakategorizovania alebo zatriedenia ubytovacích zariadení. Samozrejme, svoju pozornosť sústredíme aj na reštauračné služby a pohostinské zariadenia na kúpaliskách. (rtl)