orelici konal kontrolný deň. Podľa informácií, od manažéra projektu Petra Mášu z Váhostavu SK Žilina, dokončila sa betonáž – sekundárne ostenie je hotové kompletne, vrátane portálov. V súčasnosti sa pracuje na ďalšom vybavení tunela. Ide o kanalizáciu, vodovod, chodníky, konštrukčné vrstvy vozovky, kábelové rozvody... Od začiatku stavby v roku 1998 sa preinvestovala 1,3 mld. korún. „Ak všetko pôjde podľa predpokladov a bude dostatok financií, hrubá stavba môže byť ukončená v apríli roku 2004,“ povedal P. Máša. Kompletne s ďalšími prácami (ventilátory, osvetlenie, kamerový systém a pod.) by mohli tunel spustiť do prevádzky na konci roka 2004. Tunel je dlhý 605 m, šírka medzi obrubníkmi 9 m. Skladá sa z dvoch portálov (Čadca a Žilina) a samotného tunela. Bude slúžiť ako súčasť budovanej tranzitnej komunikácie diaľničného typu zo Žiliny k slovensko – poľskému hraničnému priechodu Skalité – Zwardoň. Zároveň uľahčí prejazd k frekventovanému slovensko – českému priechodu Svrčinovec – Mosty u Jablunkova, ktorý leží na dôležitej európskej magistrále E 75. Budovaná trasa s tunelom bude po dokončení súčasťou multimodálneho dopravného koridu č. VI. a transeurópskej magistrály spájajúcej sever a juh kontinentu. (vk)