Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

„Papuče“ hrozia všetkým neplatičom

Sťažnosti na motorizovanú „okupáciu“ centra Žiliny

a najmä pešej zóny sa roky množili. Poslanci mestského zastupiteľstva nakoniec v júni tohto roku schválili úpravu Všeobecne záväzného nariadenia o miestnych poplatkoch číslo 1/1991 a o parkovaní a státí vozidiel na pozemných komunikáciách a ostatných verejných priestranstvách mesta a tiež o vjazde do historického jadra mesta číslo 2/1991.

Žilina je posledné väčšie mesto na Slovensku, ktoré doteraz parkovanie nemalo spoplatnené. „Je to jediný možný spôsob regulovania statickej dopravy v trhových ekonomických podmienkach. Nie je východiskom stavať rampy, zakazovať, robiť policajnú represiu, ale môžeme dopravu regulovať mechanizmom finančným. Pásmovým systémom chceme odbremeniť od áut pešiu zónu a Mestskú pamiatkovú rezerváciu,“ povedal G. Trabelssie, jeden zo zakladateľov Žilinskej parkovacej spoločnosti (ŽPS).

Skryť Vypnúť reklamu

K DISPOZÍCII

JE 2 700 PARKOVACÍCH MIEST

Štatistika dopravnej polície hovorí, že v Žiline ročne pribudne až dvetisíc nových áut. V centre mesta je maximálne 2 700 parkovacích miest. Cieľom spoplatňovania parkovísk je vyčistiť pešiu zónu od sústavných narušovateľov parkovacieho poriadku, urobiť dosť miest pre obyvateľov žijúcich v spoplatnených zónach a vytvoriť čím skôr aj nové parkovacie miesta. V historickom jadre je parkovací poplatok 40 korún za hodinu. V druhej zóne je 20 korún za hodinu. V tretej zóne, kde je najviac parkovacích miest, je cena iba 10 korún za hodinu. Z celkového počtu parkovacích miest je k dispozícii až 46 percent pre občanov bývajúcich v spoplatňovaných zónach za minimálny ročný poplatok. Na výber parkovného kúpila ŽPS už vyše 50 parkovacích automatov. Zatiaľ sa platí iba mincami, od budúceho roku pribudne technické vybavenie na platby mestskou čipovou kartou, ktorá bude okrem použitia v MHD využitá aj na regionálnej železnici, a tiež na platby za parkovanie v Žiline.

Skryť Vypnúť reklamu

„PAPUČE“

A BLOKOVÉ POKUTY

„S pokutovaním i osadzovaním nepopulárnych „papúč“ sme už bez výnimiek začali v prvej, centrálnej zóne mesta. Od začiatku septembra to bude platiť vo všetkých zónach, výnimkou sú ťažko zdravotne postihnutí občania. Aj všetky dopravné značky „Reservé“ sú definitívne zrušené a neplatia,“ povedal Miloš Michelčík, poverený vedením Mestskej polície v Žiline (MP). Podľa neho kontrolovať parkovacie karty a lístky bude sedem kombinovaných hliadok MP a pracovníkov ŽPS. Podľa hovorkyne ŽPS Ivany Strelcovej je to postačujúci počet hliadok na to, aby dokázali každú polhodinku skontrolovať alebo nasadiť „papuče“. V príslušnom rozhodnutí primátor Žiliny Ján Slota odporučil uloženie blokových pokút vo výške od 300 do 1 000 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

„Všetky peniaze za parkovanie idú do mestskej pokladnice. Žilinská parkovacia spoločnosť iba vyberá poplatky v mene mesta a na jeho účet. Mesto chce polovicu z toho investovať do výstavby nových parkovacích miest, domov a podzemných parkovísk. ŽPS sa zaviazala mestu, že vybuduje minimálne 500 nových parkovacích miest,“ uviedol na záver G. Trabelssie. Ján Filip

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 071
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 651
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 777
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 146
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 866
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 586
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 989
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 812
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 176
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Bič na majiteľov dlhodobo stojacich áut. Mesto Žilina ich chce zdaniť

V minulom roku zaevidovali mestskí policajti 108 nepojazdných áut.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?