Diaľnice na severe sú ako zakliate

V Žilinskom kraji výstavba v metroch, na juhu v ki

lometroch

Štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPaT) SR Ján Kotuľa a generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Dušan Faktor v Žiline slávnostne prestrihli pásku na novej, čiastočne mimoúrovňovej križovatke pod sídliskom Vlčince. Dĺžka tejto modernej komunikácie je 884,5 metrov a stavbári ju stavali tri roky. Ak by sa diaľnice D1 a D3 na severe Slovenska v Žilinskom kraji v dĺžke zhruba sto kilometrov budovali takýmto tempom, tak by ich dokončili o tristo rokov. Celý obchvat Žiliny Ľavobrežná je teraz v prevádzke, ale obchvat Čadce je stále v nedohľadne, razenie tunela Višňové – Dubná Skala tiež, rozbroje okolo obchvatu Považskej Bystrice brzdia výstavbu diaľnice smerom na Žilinu. „Ja som tiež zástancom toho, aby sme čo najskôr dostavali severnú časť diaľnice. To chceme dosiahnuť aj s pomocou súkromného kapitálu. Chceme využiť aj prostriedky z EÚ, kohézny fond a štrukturálne fondy,“ povedal J. Kotuľa. Dodal, že dopravná intenzita na severe je najvyššia na Slovensku, aj východné Slovensko narieka, že ho kvôli nedostupnosti obchádzajú strategickí investori. Vraj, ak bude reálne, že by Hyundai naozaj mal prísť, dá sa postaviť diaľnica do Žiliny do dvoch-troch rokov. Ak nepríde, tak sa bude postupovať podľa schváleného harmonogramu výstavby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálny vládny harmonogram výstavby diaľnic do roku 2006 s predpokladaným kompletným ukončením v roku 2011 objasnil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Dušan Faktor. „Na diaľnici D1, od Bratislavy k Žiline, končíme v Ladcoch. Odtiaľ, až po Sverepec, je rozostavaný ďalší úsek. Jeho dokončenie predpokladám najneskôr do roku 2006. Nad Považskou Bystricou máme rozostavaný úsek Vrtižer – Hričovské Podhradie a aj tam všetko závisí od peňazí. Potom nám zostáva do Žiliny už len časť Hričovské Podhradie – Strážov, ktorú dokážeme tiež dokončiť do roku 2006. Ročne ale máme v rozpočte na výstavbu ciest 8,5 mld. korún. Keď sa povie, že je toto prioritou, a že, povedzme, kvôli Hyundai treba výstavbu urýchliť, nie je problém. Jediný problém na celej trase diaľnice D1 do Žiliny je obchvat Považskej Bystrice uprostred úseku Sverepec – Vrtižer,“ konštatoval D. Faktor.

SkryťVypnúť reklamu

„Na budúci rok plánujeme dokončiť náročný diaľničný privádzač v úseku Budatín – Brodno. Nie som optimista, keď ide o úsek od Oščadnice - obchvat Čadce s tunelom Horelica. Ak sa podarí začať ešte tento rok budovať únikovú štôlňu povedľa tunela, tak by som mohol tvrdiť, že na budúci rok to dokončíme,“ dodal D. Faktor.

Text a foto: Jan Filip

Daň v krvi na cestách

Vyťaženosť existujúcej cestnej siete v Žilinskom kraji je obrovská a kolapsy v niektorých úsekoch sú takmer každodenné. Čísla o dopravnej nehodovosti sú neúprosné. Za posledných päť rokov Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Žiline evidoval bezmála 40-tisíc dopravných nehôd v Žilinskom kraji. Smrť na tunajších cestách od roku 1998 našlo 549 ľudí!!! To je toľko, koľko má jeden armádny bojový prápor.

SkryťVypnúť reklamu

V Chorvátsku za dva roky 270km diaľnice

„Vŕta mi hlavou, ako postupovať u nás. Bol som s prezidentom Schusterom na návšteve v Chorvátsku. Hovorili sme aj s prezidentom Stipe Mesičom i premiérom Ivicom Račanom. Chválili sa tým, že tento rok odovzdali 140 kilometrov diaľnic a na budúci rok dokončia ďalších 130 kilometrov. Za dva roky dobudujú toľko, koľko my chceme dostavať do roku 2011. Sú veľmi zadĺžení a idú sa ďalej zadlžovať,“ povedal štátny tajomník J. Kotuľa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 854
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 941
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 450
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 216
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 709
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 377
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 815
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 626
  1. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  4. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  5. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  7. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  8. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 23 907
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 544
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 228
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 172
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 762
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 353
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 152
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 053
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Teplička nad Váhom obsadila 3. miesto.

Hodnotenie sezóny v V. lige Sever.


Na Vlčincoch došlo k napadnutiu.


1

Sú ovocím či zeleninou? Ktovie. A záleží vôbec na tom? Zrejme nie, rovnako ako ani na veľkosti či farbe. Hlavne aby boli čerstvé, chutné a šťavnaté.


Futbalisti Višňového vo víťazných tričkách a s majstrovským pohárom.

Rozhovor s kapitánom Drahomírom Kočišom.


  1. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  4. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  5. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  7. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  8. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 23 907
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 544
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 228
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 172
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 762
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 353
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 152
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 053
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu