nik nového veľkomesta. Presne takého, akým bola Žilina za totality, keď k sebe, ako satelity, pritiahla viaceré obce zo širokého okolia. Počet obyvateľov mesta sa vtedy vyšplhal takmer na 100-tisíc. K tomu bola priamo úmerná aj rozloha katastra. Primátor Slota už naznačil, že by nedbal, keby sa aspoň niektorá z obcí, ktoré sú zainteresované do výstavby novej automobilky, opäť pričlenili k mestu. Sľubuje im len výhody. Ľudia však vedia svoje. Na jeho zbožné prianie zareagovali otvoreným listom obecné zastupiteľstvá z Tepličky nad Váhom, Nededze, Gbelian a Mojša.
V poslednom období je veľká mediálna kampaň okolo našich obcí, ktorá vyplýva z toho, že občania nesúhlasia s doteraz zverejnenou cenou za výkup pozemkov pre automobilku Hyundai-Kia. Mnohí zainteresovaní cítia potrebu sa k tomu vyjadrovať ako najväčší znalci.
Z nich je najaktívnejší primátor Žiliny Ján Slota. Podľa neho by bolo najlepšie, aby občania dostali rozum a pripojili sa k mestu, lebo potom by dostali za pozemky podstatne viac a pod mestom by mali všetko jednoduchšie. On sa vraj brániť nebude, i keď mu pribudnú len starosti. Zatiaľ mu starosti pribúdajú s tým, ako zabezpečiť, aby občania obcí nedostali za pozemky cenu, ktorá im patrí podľa znaleckého posudku a preto je potrebné nájsť organizáciu, ktorá upraví koeficient tak, aby sa to zhodovalo s vyhláseniami pánov Slotu a ministra Ruska. A ako udička sú vyhlásenia typu: „Pripojte sa k mestu“. Uvedomuje si pán Slota, čo hovorí? Východisková cena pozemku podľa 86/2002 Zb. je v Tepličke nad Váhom teraz 100 korún za meter štvorcový, potom by bola 800 korún za meter, ale vtedy by sa už dostatok peňazí na výkup našiel. O tom, ako by to mali všetko podstatne jednoduchšie, sa občania Tepličky nad Váhom presvedčili po roku 1981, keď boli súčasťou Žiliny. Desaťročná skúsenosť hovorí, že už nikdy viac. Obecné zastupiteľstvá obcí doteraz nedostali ani jednu požiadavku občanov, aby sa touto otázkou zaoberali.(bvá)