kladnú školu na Ulici mieru v Bytči pevnou a energickou rukou vedie riaditeľ školy Mgr. Rudolf Takáč. Posadili sme sa s ním ku šálke kávy a požiadali sme ho, aby nám povedal, aké ciele škola sledovala a dosiahla v uplynulom školskom roku.
„Škola by mala byť dielňou ľudskosti,“ povedal nám, „do ktorej žiaci chodia s radosťou, bez strachu a stresov, tak, aby školské chodby a triedy nechladili, ale hriali. Pre niektorých žiakov sa dokonca škola stáva lepším domovom. Uvedomujeme si, že každý žiak je individualita a rôzna osobnosť. Preto sme sa snažili vytvárať podmienky pre ich rozvoj v rôznych oblastiach činnosti – spoločenskovednej, prírodovednej, kultúrnej, športovej. V tomto školskom roku sme zriadili triedy s rozšíreným vyučovaním cudzích jazykov už od prvého ročníka, triedy s rozšíreným vyučovaním technickej výchovy, na druhej strane však máme aj triedu pre deti, ktoré potrebujú individuálny prístup. Vo vyšších ročníkoch na hodinách matematiky a slovenského jazyka spájame do skupín osobitne žiakov s lepším a slabším prospechom. V tomto školskom roku sme zaviedli od siedmeho ročníka predmet „Práca s počítačom“, aby všetci naši žiaci získali základnú počítačovú gramotnosť. Naši žiaci si mali možnosť vybrať aj vyučovanie cudzích jazykov z dvoch možností – nemeckého alebo anglického jazyka. V budúcom školskom roku otvárame 1. ročník pre mimoriadne nadané deti. Chceme pokračovať v možnostiach z tohto roku, kde však podstatne rozšírime ponuku vyučovania cudzích jazykov o ďalšie tri svetové jazyky. Prácu s počítačom posunieme už od tretieho ročníka. Žiakom vyšších ročníkov, ktorí majú problémy s cudzími jazykmi, ponúkneme možnosť namiesto vyučovania cudzích jazykov rozširovať si vedomosti a zručnosti v predmetoch, ktoré sú im blízke.
Poďakovanie
Ideálom výchovy a vzdelávania by mal byť dobrý, múdry, aktívny a šťastný človek. K tomuto ideálu by mala v rámci svojich možností prispieť každá škola. Medzi výchovou, vzdelávaním a spoločnosťou je vzájomné prepojenie. Naši žiaci si musia zo školy odniesť nielen vedomosti, ale aj trvalejšie hodnoty, ktorými sú postoje, motivácia, hodnotový systém, rozvinuté schopnosti a zručnosti. V súčasnom období globalizácie sveta sa stáva najväčším bohatstvom vzdelanie. Preto chcem poďakovať všetkým pracovníkom školy, nielen učiteľom, ktorí sa podieľajú na vytváraní podmienok k napĺňaniu cieľov výchovy a vzdelávania.
Mgr. Rudolf Takáč, riaditeľ