osobná doprava na 25 regionálnych železničných tratiach od 2. februára končí. Len na troch z nich bude zabezpečená náhradná doprava autobusmi. Neruší sa len tatranská regionálna vlaková doprava. Je predpoklad, že o niekoľko mesiacov, po vyriešení legislatívnych problémov, sa začne preprava na týchto tratiach opäť obnovovať. Isté však je, že do tohto procesu musia vstúpiť vyššie územné celky, mestá a obce, ktorých sa to dotýka. Väčšina z nich sa o obnovenú prevádzku tratí usiluje už v súčasnosti. Obyvateľov nášho regiónu sa bytostne dotýka zrušenie osobnej dopravy na trati Žilina - Rajec a späť. Starostovia a primátori rajeckého regiónu už vlani v decembri oslovili listom kompetentné orgány, kde sa vyslovili proti zrušeniu trate a zároveň informovali, že sú ochotní ju naďalej zabezpečovať, ale aj v spojení s nákladnou dopravou. Takéto konštatovanie zaznelo aj v uznesení zo zasadnutia Združenia miest a obcí (ZMO) horného Považia a ZMO Rajeckej doliny v utorok minulý týždeň, o ktorom informovali vládu. Osobná doprava na trati Žilina – Rajec a späť je stratová 1,3 mil. korún mesačne. Nákladná doprava na tejto trati však produkuje zisk 6 miliónov korún. Zainteresované organizácie regiónu sú preto rozhodnuté zobrať si pod správu spoločne nákladnú i osobnú dopravu. To však nič nemení na skutočnosti, že vo februári známa rajecká Anča, verme, že iba dočasne, končí.
(čítajte na strane 3)
Eva Ertlová
Foto: Ladislav Hulín