ri 2001, prešiel v roku 2002 úpravami, a to z dôvodov dotácie na územný plán, zvyšovania príjmov z cestnej dane ako i z dôvodu účelových transferov na mzdy a platy v školstve, finančných prostriedkov z privatizácie a z prostriedkov na plynovod v mestskej časti Pšurnovice.
Príjmy Mesta Bytče za rok 2002 dosiahli výšku 84 113 456 Sk, čo predstavuje 102,9% plánovaných príjmov. Príjmy ovplyvnili i finančné prostriedky vo výške 7 834 000 Sk z kompenzácií nákladov obcí na vybudovanie plynárenského zariadenia, ktoré bolo bez náhrady odovzdané do vlastníctva SPP. Tieto finančné prostriedky sa použili na prednostné splácanie záväzkov mesta alebo na kapitálové výdavky za účelom realizácie rozvojových programov.
Výdavky v roku 2002 predstavovali čiastku 82 210 000 Sk, čo predstavuje 100,06% plánovaných výdavkov.
V rámci presunov kompetencií zo štátnej správy na samosprávu prešli na mesto oddelenia matriky, školstva, zdravotníctva (v roku 2002). Dotácie na školstvo predstavovali čiastku 22 110 000 Sk, z toho na mzdové prostriedky 20 151 143 Sk. Skutočné čerpanie bolo 22 436 717 Sk. Rozdiel 326 717Sk hradilo mesto z vlastného rozpočtu. Zasadnutie MZ konštatovalo, že mesto má pomerne vysoké pohľadávky voči fyzickým i právnickým osobám, ktoré si neplnia splátkové kalendáre za podlžnosti voči mestu Bytča. Pohľadávky je mesto nútené vymáhať cestou právneho zástupcu a v prípade ďalšieho neplnenia pristúpi k exekučným konaniam. V záverečnom hodnotení sa skonštatovalo, že pri porovnaní celkových príjmov a výdavkov v roku 2002 bol rozdiel hospodárenia plusový. Je potešiteľné, že Mesto Bytča v súčasnej neľahkej ekonomickej situácii a nedostatočného vykrytia presunu kompetencií na mesto finančnými prostriedkami dokázalo hospodáriť s prebytkom.Miro Beníček